Bundels inzenden 10e Ida Gerhardt Poëzieprijs

Zutphen, 20 september 2017

Bundels inzenden Ida Gerhardt Poëzieprijs

Poëziebundels verschenen tussen 1 november 2015 en 1 november 2017 maken kans op de Ida Gerhardt Poëzieprijs 2018. Uitgevers mogen bundels uit hun fonds opsturen naar de organiserende Stichting Ida Gerhardt Prijs. Een tweekoppige jury bestaande uit Petra Possel (Radio1) en Arjan Peters (de Volkskrant) zal de bundels lezen en een juryrapport opstellen.

Landelijke poëzieprijzen worden schaarser nu de VSB Poëzieprijs verdwijnt. Maar gelukkig blijft de Ida Gerhardt Poëzieprijs. De tiende prijs voor beste poëziebundel wordt zaterdag 17 maart 2018 uitgereikt tijdens een feestelijke bijeenkomst in Zutphen. Juryvoorzitter Petra Possel maakt daar de winnaar bekend op een avond met bijzondere dichters en muzikanten.

In voorgaande jaren werd de prijs, bestaande uit een kunstwerk en een geldbedrag, gewonnen door Kees ’t Hart, Anneke Brassinga, Lloyd Haft, Astrid Lampe en Nachoem M. Wijnberg, Alfred Schaffer, Henk van der Waal, Pieter Boskma en Peter Verhelst.

Uitgevers kunnen tenminste 3 exemplaren uit hun fonds tijdig en in elk geval vóór 1 november 2017 opsturen naar:

Ida Gerhardt Poëzieprijs
t.a.v. Antoine Paris
Waterstraat 5
7201 HM Zutphen

Meer informatie over de Ida Gerhardt Poëzieprijs geeft secretaris Tim Pardijs via secretariaat@idagerhardtpoezieprijs.nl.